Wikia

Genderkinderen wiki

Valentijn de Hingh

Overleg0
6 pagina's
op deze wiki
DSC 0071.jpg

Valentijn de Hingh

Valentijn de Hingh (1990) is een Nederlands genderkind. Ze is in de publiciteit gekomen doordat ze van haar achtste tot haar zeventiende door camera's is gevolgd die haar transitie hebben vastgelegd. Nederland keek mee naar deze bijzondere documentaire maar Valentijn wilde er zelf mee stoppen omdat ze niet bekend wilde zijn als "de transseksueel" zoals soms het geval is.

YouTube - Valentijn (preview) - Google Chrome 2011-05-10 17-52-57.jpg

Valentijn als jongen

Bij Valentijn was niet direct bekend wat er bij hem aan de hand was. Of hij een jongen of een meisje was wist hij zelf ook niet, maar hij gaf wel aan zijn geslachtsorgaan eraf te willen.

Op zijn achtste werd hij benaderd door filmmaakster Hetty Nietsch die zijn verhaal erg bijzonder vond. Vanaf dat moment besloot ze met zijn ouders zijn leven op beeld vast te leggen voor een documentaire. Dat jaar mocht hij van zijn ouders ook eindelijk zijn haren laten groeien.

Vumc.jpg

Valentijn bij het VUmc

Valentijn is lang als crossdresser door het leven gegaan. Mensen bleven hem tot zijn 14e hem en hij noemen en hij twijfelde zelf erg aan zijn seksuele identiteit.

Ballet was zijn lust en zijn leven, hij zat zelfs op de ambitieuze Ballet Academie in Amsterdam, maar besloot daar weg te gaan omdat hij danseres wilde worden en geen danser, zoals daar van hem gevraagd werd.

2rw8eux.jpg

Na haar transitie begon Valentijn met modellenwerk

Valentijn besloot uiteindelijk toch dat hij echt vrouw moest worden. Vanaf dat moment was Valentijn geen hem meer, maar een haar. Ze begon met puberteitsremmers en met hormonen en wilde op dat moment stoppen met de documentaire van Hetty Nietsch, ze kon nu zijn wie ze wilde zijn.

In 2007 had ze de laatste opnames voor de documentaire en daarna is werd er niets meer van haar vernomen. In de modellenwereld kwam haar naam wel bovendrijven. Ze stond ingeschreven bij prestigieuze modellenbureaus waar O.A. Doutzen Kroes ook bij zat.

In 2009 heeft ze toch gekozen voor een operatie en is nu volledig vrouw. Haar geslacht in haar paspoort is gewijzigd maar de naam Valentijn blijft ze houden.

Bekijk de documentaire "Valentijn" van Hetty Nietsch

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki